fredag 1 maj 2020

Första dagen i båten

Nu har jag varit ner i GanskaSnygg och börjat inventera och röja i ruffen.
Det regnar in och jag lyckades se var det möjligen läcker in. Vid fönstren i kaptenshytten förut är det rostangripet så där får jag nog slipa och fixa en lösning.
Fanns ett par bord och en del teak som jag kan återanvända.
Inspekterade kylboxen och det verkar vara en kompressor i den så det är ju jättebra. Enligt förra ägaren ska den fungera.
Lite spännande kring bogpropellermotorn. Den verkar inte ha ett eget batteri och då blir det rätt långa kablar. Här kommer jag sätta ett batteri väldigt nära och med en avluftning som går upp vid luckan längst fram i fören.

Meen äntligen har jag börjat lägga timmar på vår fina båt ❤️

















1 kommentar:

  1. Oj de är mycket att göra. Tur att du är duktig på att fixa.👍

    SvaraRadera

Long time no see

Nu har prioriteten minskat på måstena i form av att de börjar bli klara så nu kan jag börja fokusera på GanskaSnygg igen 😊 Köpt en solenoid...