fredag 15 maj 2020

Fören och ruffen är snart urmonterad

Nu är snart hela fören urplockad och klar för genomgång, slipning och grundmålning
Jag har en klar bild på hur ruffen ska se ut och var allt ska vara så nu är det bara att se om jag räknat rätt på ytor och mått.
Maggan intalar mig att vi inte behöver en specifik plats för en dusch och det kan ju vara bra att ha i åtanke om det blir kompromisser i layouten.
Här ser vi en Finnmaster T7 som förlaga till idén jag haft ihop med ett antal andra idéer så klart och min lite torftiga layout på båten.
Det kommer att bli en rätt djup blank teakröd färg nere i ruffen, golv, tak och väggar, inte som den hypermoderna T7:an.
Jag vill ha en större säng som är lite snedförskjuten för att tjäna lite utrymme på andra sidan för en större toalett och öppna upp för en lite större garderob.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see

Nu har prioriteten minskat på måstena i form av att de börjar bli klara så nu kan jag börja fokusera på GanskaSnygg igen 😊 Köpt en solenoid...