söndag 15 mars 2020

Starta resan

Nu startar vi resan. 

Jag och Maggan, min fru, var och tittade på båten i Nynäshamn och vi såg en båt som var rätt åtgången. Rosten tittar fram här och där, inredningen är i princip obefintlig. Motorn ska fungera ok förutom ett par saker som remmar och byte av en generator, så nu börjar tankarna vandra fram och tillbaka runt båt och båtägande. Elen var katastrof. Ändå känns båten rätt, storleken, möjligheterna med att kunna utforma layouten och mycket annat. Vi bestämde oss för att gå vidare och vi har kommit överens med säljaren och skakat ”hand” på corona-vis.

Jag har seglat mycket när jag var yngre och Maggan min fru har viss erfarenhet av sjöliv. Men detta med en stor tung stålbåt som måste renoveras har vi ingen erfarenhet av. Det kommer att bli många kvällar och nätter som jag behöver gå igenom forum och annat för att få information så att renoveringen blir så rätt som det kan bli.


Båten har ingen reling (det finns en väldigt smal reling runt) och formen samt layouten måste skäras till i och runt båten. Så den kommer att se väldigt annorlunda ut när jag är klar.

Jag har sagt att den kommer stå sjöklar inom ett är eller till nästa säsongstart.

Vi får se, häng med på vår resa och ge tips och dela med er av er erfarenhet så jag når mitt mål 😄

3 kommentarer:

  1. Det kommer bli superroligt!

    SvaraRadera
  2. Lycka till. När jag sent omsider äntligen skaffade båt så fick jag en sån härlig frihetskänsla. Ibland tar jag mig ner till båten och bara är. Ibland ensam ibland med familjen på sjön. mitt råd, ta del lugnt föröd inte få allt klart igår.
    Jag har personligen köpt många delar på Wish, sök marine så kommer massa gosaker upp eller specifikt ord plus marine. bara ett tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag längtar tills vi får i henne. Vågar du köpa lite ”dyrare” prylar på Wish?

      Radera

Long time no see

Nu har prioriteten minskat på måstena i form av att de börjar bli klara så nu kan jag börja fokusera på GanskaSnygg igen 😊 Köpt en solenoid...