onsdag 18 mars 2020

Transport

Nu har jag jagat hela mellansverige på ett vettigt förslag för att transportera GanskaSnygg. 
Det varierar mellan 10 000 och 20 000 kr.

Idag kommer jag bestämma mig för en fraktare och får jag inte offerter i tid innan jag måste beställa så blir det en av dem jag fått. Säljaren vill också bli av med båten och få betalt.

Jag visste att bredden var ett problem. Den får max vara 3,10 om den ska kunna gå som vanligt men med markeringar. Jag klarar den med ett antal cm tillgodo. Höjden är ett verkligt problem. Nu har vi lyckats montera ner en del som topplanternan och kepsen. Nu är den 3,05 m hög och fraktförarna verkar ok med detta.

Här ser vi den strippade Yachten beredd för transport :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Long time no see

Nu har prioriteten minskat på måstena i form av att de börjar bli klara så nu kan jag börja fokusera på GanskaSnygg igen 😊 Köpt en solenoid...