måndag 16 mars 2020

Grovplanering och layout

Nu har min ADHD-liknande hjärna börjat jobba för högtryck med en grovplanering och layout. Jag vill att jag och Maggan får en ruff utformad för 2 personer. En skön säng, toalett med kanske dusch, garderob, sittplats och lite småförvaring.

Det kommer inte bli en akterpik då jag vill ha en så stor sittbrunn som möjligt. Jag funderade på en Flybridge men jag kommer istället att ta upp taket så att det bara blir en ram istället (inget tak men ett dragspelskaplell) för att kunna ta in mycket sol.

Här är några bilder på utrymmet jag har att jobba med.




























Jag har varit ute och tittat på många 30-31 fotare för att få inspiration till en layout som jag tycker kommer att passa mig och Maggan.
Jag gillar en stor sittbrunn. Min svåger hade en Storebro Solö 25 som jag verkligen gillade layouten på, så mitt förslag bygger på den utformningen.




Så jag satsar på en layout som blir som nedan. Den här skissen är inte skalenlig så det kommer säkert att bli annorlunda, men den visar den generella planen så att man kan börja se var allt ska placeras. Vatten, el, lampor, värmare, varmvattenberedeare you name it 😊. Maggan tycker att skissen blir jättebra.

Vad tycker ni? 😊








1 kommentar:

Long time no see

Nu har prioriteten minskat på måstena i form av att de börjar bli klara så nu kan jag börja fokusera på GanskaSnygg igen 😊 Köpt en solenoid...